خدمات شرکت رامسین

نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون!

WhatsApp Image 2020-07-04 at 06.52.26

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی رامسین: آینه های شیشه ای نقش مهمی در فضای داخلی دارند و می توانند فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهند. به همین خاطر در خیلی از سبک های دکوراسیون داخلی،  بنا بر نیاز و سلیقه صاحب خانه، طراحان داخلی استفاده از آئینه را یکی از لزومات کار خود می دانند.

 اگر شما هم تصمیم دارید که از آئینه در فضای خانه خود استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید ، چند نکته وجود دارد که باید روی آن دقت کنید. ما معمولاً هنگام خرید آینه به دنبال ترک و یا خراش هستیم، ولی هیچ گونه توجهی به پشت آینه نمی کنیم. در واقع پشت آینه مهمترین بخش است. چرا که وقتی سطح جیوه از بین برود، به مرور آینه خاصیت خود را از دست می دهد.

این نکته نیز مهم است که برخی آینه ممکن است هنگام ساخت در سطح خود دچار مشکل شوند. مثلا کمی برآمدگی در سطح آنها به وجود بیاید این موضوع می تواند تصویر خوبی از محیط را جلوه ندهد.

نکته دیگر این است که ما در حفظ و نگهداری آینه باید دقت و ظرافت بیشتری به خرج بدهیم. آیا آینه ای که خریداری کرده ایم کجا قرار است نصب شود و میزان رطوبت دیواری یا محیط تا چه میزان است؟

حتما متوجه شده اید که معمولا آینه های حمام بر اثر بخار و رطوبت آب خیلی زودتر از دیگر نقاط خانه از بین می رود.

زیرا رطوبت از پشت به آینه می رسد و سپس به اکسیداسیون منتهی می شود که به نوبه خود لکه های سیاه بر روی آینه ایجاد می کند. و یا در خوش بینانه ترین حالت همان طور که اشاره شد سطح جیوه آن می تواند آسیب جدی ببیند و رنگ و لعاب آن از بین برود.

چگونه لکه ها را از دیوار تمیز کنیم؟

اکسیداسیون به طور عمده زمانی در آینه ها رخ می دهدکه رطوبت به درون شیشه نفوذ کند. به همین خاطر باعث ایجاد لایه ای بین شیشه و جیوه می شود. بنابراین اکسیداسیون منجر به لکه بر روی سطح آینه می شود. این نقاط را نمی توان تمیز یا حتی از بین برد زیرا بر روی آینه نیستند بلکه درون آینه شکل می گیرند. همیشه گفته می شود که پیشگیری بهتر از درمان است و این عبارت بیشتر در مورد آینه کاربرد دارد زیرا هر نوع صدمه ای که به آینه وارد می شود غیر قابل برگشت است، چون هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. پس به محل نصب آینه دقت زیادی داشته باشید که از نظر تابش نور خورشید، نفوذ رطوبت و آب در امان بماند.

برای جلوگیری از بروز چنین خسارتهایی، روشهای پیشگیرانه ای وجود دارد که حتما قبل از استفاده آن را لحاظ کنید.

توجه داشته باشید که تنها چند آینه وجود دارد که فقط برای استفاده در حمام ها طراحی شده اند ، بنابراین در این صورت هیچ آینه دیگری نباید در حمام ها آویزان شود زیرا احتمالاً به دلیل بخار تجمع یافته در حمام ها ، باعث آسیب رطوبت می شوند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *