خدمات شرکت رامسین

موارد قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

موارد قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک-decoramsin.com

فهرست مطالب

سبک دکوراسیون روستیک سبکی است که در آن از عناصر و بافت های طبیعی و روستایی استفاده می شود. روستایی (روستیک) از ریشه کلمه روستا می آید. سنگ های تراش نخورده و سایر عناصر طبیعی. با تمام این ساختارها، اهمیت زیادی به حفظ وضعیت طبیعی اشیا داده می شود. مثلا از چوب صاف و صیقلی یا سنگ های کارخانه ای خبری نیست. تاریخچه دکوراسیون روستیک در واقع به گذشته های دور برمی گردد. زمانی که روستاها به وجود آمدند. استفاده از عناصر طبیعی در خانه ها بدوی و به دور از هر طرح و ایده ای بود و فضا فاقد ظرافت و خلاقیت بود.اما منظور ما از دکوراسیون روستیک قطعا دکوراسیون قدیمی نیست. به دوران رونق شهرها و مناطق طبیعی در اروپا، آسیا و حتی آفریقا اشاره می کنیم، موارد قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک عبارتند از: چوب، سنگ، استفاده از پوست و خز حیوانات، گیاهان وحشی و بسیاری موارد دیگر.

سبک روستیک سبکی مبتنی بر زیبایی طبیعت و سبکی زیبا با الهام از چیزهای ساده از دل طبیعت است که در دل طراحان و علاقه مندان به این سبک ها جای خود را باز کرده است.

شاید اگر از سبک دکوراسیون روستایی یا روستایی در گذشته پیروی کنیم به محیطی تاریک و بی مصرف برسیم که روستاییان در خانه های تاریک و تمیز زندگی می کردند و هیچ نشانی از زیبایی و طبیعت در زندگی آنها وجود نداشت. اما منظور ما قرون وسطی اروپا نیست. در عوض، زمان شکوه دهکده های تمیز و زیبای شرق آسیا و اروپای مرکزی و همچنین مناطق زیبای آفریقاست. برای ایجاد دکوراسیون یا خانه ای با سبک دکوراسیون روستیک باید موارد خاصی را رعایت کنیم و از لوازم خاص استفاده کنیم. برای آشنایی با این جزئیات که در ادامه به آنها می پردازیم، به سراغ عناصر آنها می رویم.

 

موارد قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک-decoramsin.com

یک: ست های روستیک (تنظیم خانه روستایی)    

برای اینکه خانه شما سبک طراحی روستیک داشته باشد، عناصر طبیعت باید وارد خانه شوند.  نزدیک کردن خانه به طبیعت مانند این است که از لوازم طبیعی در خانه استفاده شود. گاهی چیدمان میز و صندلی های مفرح در دکوراسیون بیرونی خانه و تراس یا بالکن شبیه به حال و هوای خانه های روستایی می شود.

دو: عناصر طبیعی خام و دست نخورده 

به احتمال زیاد استفاده از مواد اولیه و عناصر طبیعی دست نخورده یکی از مهم ترین عواملی است که خانه را به سبک دکوراسیون روستیک نزدیک می کند. طبیعی بودن این عناصر در خانه ظاهر محیط را به سمت و سوی چیزی از روستا واطراف آن که در ذهن دارید سوق می دهد .

سه: در قسمت های مختلف خانه از چوب پهن و ضخیم استفاده شود

شاید در نگاه اول ساخت و تقویت مواد چوبی بزرگ و غیر معمول برای خانه غیرعادی به نظر برسد، اما پس از قرار دادن آنها متوجه خواهید شد که این پایه های بزرگ جلوه و حالتی کاملا روستایی و خاص به خانه می دهند. حال خانه را بهتر کرد.

چهار: شومینه

امروزه شومینه در خانه هایی با سبک دکوراسیون مدرن، مینیمال و حتی سنتی نصب می شود. و انواع مختلفی دارد برقی، گازی، دیجیتال و … اما شومینه ای که در ذهن یک طراح دکور روستیک ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است بیش از اندازه است. این شومینه باید حس طبیعی را به کسانی که در اطراف نشسته اند منتقل کند و منبع گرما برای مجالس باشد. بنابراین باید کاملا طبیعی باشد و حرارتی کاملا طبیعی ایجاد کند. به این ترتیب، شومینه سنگی گرم شده با چوب، تنها گزینه برای خانه روستایی خواهد بود.

شومینه-decoramsin.com

 پنجم: دیوارهای پنلی

این نوع معماری که از پنل های چوبی برای طراحی دیوارهای خانه استفاده می کند، مطمئنا شما را خوشحال می کند. در خانه های مدرن نیز از پنل های مشابه استفاده می شود، اما دلیل این که این اثر را ندارد این است که متریال یا چوب به کار رفته در پنل های دیواری و کار انجام شده روی چوب صنعتی آن را بدیع و طبیعی می کند. دادن حس مصنوعی به محیط. اما در سبک دکوراسیون روستیک اینطور نیست. زبری و ناهمواری این دیوار پوشاننده چوبی را می توان با لمس آن حس کرد و اصالت آن را نشان داد. برای نشان دادن بیشتر این ویژگی طبیعی، دکوراسیونی وجود دارد که این عملکرد را انجام می دهد. بنابراین، تزئینات خاص را دست کم نگیرید.

شش: دیوارهای سفید

شاید تنها جایی که دیوارهای سفید به عنوان عنصری در دکوراسیون مهم هستند اینجا باشد. این به معنای یک سبک تزئین ساده است. دلیل آن مشخص است، خانه های روستایی معمولا دیوارهای خود را با چوب و سنگ می سازند و به همین دلیل کمتر مصالح ساختمانی شهری مانند گچ و سایر مصالح در آنها دیده می شود. اما با تزئین یک دیوار به رنگ سفید، خانه های روستایی نسبتاً خاص و آبادتری را نشان می دهید. دیوارهای سفید مانند یک بوم خالی هستند که منتظر بیان هنری شما هستند تا با کمک تزئینات و قاب عکس خانه ای رویایی برای شما بسازند و جادوی خانه روستایی را به شما نشان دهند. رنگ سفید در کنار گزینه ها و عناصر دیگر، شادی و لطافت را برای محیط به ارمغان می آورد و نشانه تمیزی و تمیزی خانه نیز خواهد بود.

هفت: سقف چوبی جزئی

احتمالاً اگر از خانه های روستایی دیدن کرده باشید، دیده اید که این خانه ها دارای سقف های چوبی هستند که با تیرهای موازی یا متقاطع ساخته شده اند. برای ساختن خانه ای به سبک روستایی، به سقف چوبی نیز نیاز دارید. اما نه مقداری سقف. برای زیباتر جلوه دادن خانه و ایجاد حس یک خانه مدرن و کمیاب، بهتر است سقف را با قفس های چوبی تزئین کنید. با این کار چوب بریده شده روی سقف خانه جلوه ای طبیعی به نمای بیرونی خانه می بخشد و نتیجه آن همجواری محیط داخلی با فضای بیرونی در طبیعت خواهد بود. همه این بخشها به نوبه خود نزدیکی با طبیعت را در ذهن ناظر تداعی می کنند.

سقف چوبی جزئی-decoramsin.com

نکته پایانی

 موارد ذکر شده تنها بخشی از موارد قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک بود.به که طور خلاصه بیان گردید.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *