خدمات شرکت رامسین

طراحی آشپزخانه اپن

طراحی آشپزخانه اپن -وب سایت دکورامسین

فهرست مطالب

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت خانه و در واقع قلب آن به حساب می‌آید. دیزاین و طراحی این قسمت در زیباتر شدن کلی ساختمان بسیار موثر است. یکی از عواملی که آشپزخانه را بسیار جذابتر می‌کند اپن آشپزخانه است.  برای اینکه اپن آشپزخانه‌ای شیک و خاص داشته باشید می‌توانید از مدل‌های جدید طراحی آشپزخانه اپن استفاده کنید. طراحی آشپزخانه اپن به صورت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این طراحی‌ها تنوع گسترده‌ای دارند. شما متناسب با سلیقه و نوع دکوراسیون منزل قادر هستید یکی از این طراحی‌ها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید اطلاعات جامع‌تری درباره طراحی اپن آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

نورپردازی اپن آشپزخانه

نورپردازی اپن آشپزخانه یکی از ویژگی‌های کلیدی طراحی اپن آشپزخانه محسوب می‌شود. پیدا کردن سبک نورپردازی، تزیینات،  نور اصلی و متمرکز برنامه‌ریزی دقیقی را طلب می‌کند. توجه داشته باشید که این نورپردازی باید متناسب با فضای آشپزخانه باشد و روشنایی آن جلو ویژه‌ای به آشپزخانه ببخشد. در نورپردازی اپن آشپزخانه نور تزئینی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای قسمت‌های زیرین و پایین کابینت‌ها باشد. شما برای قسمت‌هایی مانند سینک ظرفشویی و اجاق گاز می‌توانید از نور متمرکز استفاده کنید. اما نور اصلی باید در جایی قرار بگیرد که کل فضای آشپزخانه را در بگیرد.

 نورپردازی اپن آشپزخانه-وب سایت دکورامسین

 

ویژگی صفحه اپن

صفحه اپن جزو مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده اپن به حساب می‌آید.  این قسمت باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. ماده‌ای که برای طراحی صفحه اپن در نظر میگیرید  تمام نیازهای شما را برآورده کند.  این قسمت باید  پخت غذا را بسیار آسان‌تر کند.  اکنون چند نکته را بیان می‌کنیم که در انتخاب صفحه اپن باید حتماً آن‌ها را رعایت کنید تا اپن بی‌نقصی داشته باشید.

بازسازی و نوسازی ویلا | نکات مهم اجرا

مقاوم در برابر لک

اگر صفحه اپن به صورت مداوم لک داشته باشد شما مدت زمان زیادی برای تمیز کردن آن  صرف کنید.  همچنین این لک‌ها زیبایی آشپزخانه را از بین میبرند. اپن آشپزخانه باید مقاومت بالایی در برابر لک شدن داشته باشد. در واقع ضد لک بودن یکی از خصوصیات بارز و مهم هر اپن آشپزخانه‌‌ای است. از جمله صفحاتی که مقاومت بالایی در برابر لکه شدن دارند می‌توان به صفحات کوارتز و سنگ‌های طبیعی اشاره کرد.

باید بدانید که سنگ‌های طبیعی به طور کامل ضد لک نیستند. بلکه تولیدکنندگان این سنگ‌ها با مواد خاصی مقاومت آن‌ها در برابر لکه شدن بالا می‌برند. اگر میخواهید صفحه اپن شما طول عمر بالایی داشته باشد و مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید بهتر است از مواد خشن برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.‌ مواد خشن و شیمیایی می‌توانند آسیب غیر قابل‌جبرانی را به صفحه اپن وارد کنند.

مقاومت در برابر گرما

هنگامی که برای طراحی آشپزخانه اپن به دنبال مواد مناسب هستید مقاومت این مواد در برابر حرارت را مد نظر داشته باشید. بعضی از موادی که در ساخته شدن اپن به کار برده می‌شوند توانای تحمل گرما را ندارند. این مواد در صورت قرار گرفتن در برابر حرارت و دمای زیاد کارایی خود را از دست می‌دهند. در این صورت شما مجبور هستید که از مواد و طراحی جدیدی  برای اپن آشپزخانه استفاده کنید. سنگ‌های طبیعی،  گرانیت، فولاد ضد زنگ،  آلومینیوم و.. گزینه‌های مناسبی برای مقاومت در برابر گرما هستند.

مقاومت در برابر خراش

هنگامی که به دنبال طراحی مناسب برای اپن آشپزخانه هستید حتما توجه داشته باشید که صفحه آن ضد خش  باشد.  ضد خش بودن و مقاومت بالا در برابر خراش یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب طراحی اپن آشپزخانه است.  طبیعتاً اگر بعد از مدتی اپن آشپزخانه خراش‌های زیادی داشته باشد شما مجبور هستید که طراحی آن را عوض کنید. قطعا این امر هزینه هنگفتی را برای شما به همراه دارد.

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در همین راستا بهتر است از کوارتز و گرانیت استفاده کنید.  صفحه‌های اپن با این جنس مقاومت بالایی در برابر خراش دارند. بر کسی پوشیده نیست که خراش‌های موجود در سطح اپن از زیبایی آن کم می‌کنند. البته این دو مورد فقط پیشنهاد هستند.  با توجه به طراحی‌های اپن آشپزخانه امروزه شما قادر هستید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید.  به اصطلاح دست شما برای انتخاب صفحه اپن‌های ضدخش  کاملاً باز است.

ویژگی صفحه اپن-وب سایت دکورامسین

 

 

مزایای طراحی اپن آشپزخانه

  • اگر طراحی اپن آشپزخانه به درستی صورت بگیرد این قسمت از آشپزخانه می‌تواند فضا را بسیار بزرگتر جلوه دهد. بر همین اساس برای خانه‌هایی با اندازه متوسط و کوچک گزینه مناسبی است.
  • امکان قرار دادن سینک ظرفشویی و گاز بر روی اپن آشپزخانه.
  • فضای بیشتر برای قرار دادن وسایل
  • شما می‌توانید کل یا بیشتر فضای درونی آشپزخانه مشاهده کنید.
  • با توجه به اینکه اپن آشپزخانه سبب ارتباط بیشتر با محیط خانه میشود بو و عطر غذا به طور کامل در خانه می‌پیچد. این امر به طور طبیعی اشتهای افراد ساکن در منزل را بیشتر می‌کند.
  • اگر شما در منزل کودکانی دارید اپن به شما کمک می‌کند تا هنگام آشپزی و انجام امور مختلف به طور کامل آنها را زیر نظر داشته باشید.
  • در بعضی از طراحی‌های اپن جدید می‌توانید از این قسمت به عنوان میز غذا استفاده کنید.
  • اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن وسایل ندارید می‌توانید اپن را به گونه‌ای طراحی کنید که کابینت داشته باشد.

مزایای طراحی اپن آشپزخانه-وب سایت دکورامسین

 

سخن پایانی

امروزه در خانه‌های جدید و مدرن محدودیت فضا یک مشکل اساسی به حساب می‌آید. اگر طراحی اپن نامناسبی را انتخاب کنید قطعا از نظر مالی ضرر خواهید کرد.  بر همین اساس است که طراحی آشپزخانه اپن باید کاملا اصولی و متناسب با فضای ساختمان صورت بگیرد. بهتر است در این راستا از مجموعه‌های معتبری کمک بگیرید.  مجموعه رامسین یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه است. این مرکز با سال‌ها سابقه میتواند طراحی آشپزخانه اپن شما را به صورت اصولی انجام دهد. اگر هر سوالی درباره طراحی اپن و هزینه‌های آن داشتید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک توسکانی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *