خدمات شرکت رامسین

شناخت روحیه افراد در طراحی دکوراسیون!

دکوراسیون داخلی منزل در پاسداران

فهرست مطالب

شرکت بازسازی رامسین: دکوراسیون خانه تنها اضافه کردن یک کاغذ دیوارى با طرحى نو یا لایه اى رنگ جدید نیست. باید آموخت که براى هر فضاى خانه چه مبلمانى مناسب است و آنگاه کدامیک از ایده هاى پیشنهادى باب طبع شماست ضمن اینکه خلاقیت هاى خود شما نیز در این روند ارزش فوق العاده اى دارد.

ابتدا به طور اجمالى از کف و کفسازى شروع مى کنیم چیزى که معمولاً در طراحى هاى داخل بنا و حتى خارج آن نیز به فراموشى سپرده مى شود.

کفسازى با کفپوش بسیار متفاوت است. کفسازى شامل سطوح سخت کف خانه شماست از قبیل سنگ ،موزاییک، چوب و چیزهاى دیگر که فیکس شده و غیرقابل تغییرند. در حالى که کفپوش ها شامل فرش ها و سطوحى هستند که روى سطح کف قرار دارند و قابل تغییرند. براى درک بهتر اهمیت کفپوش ها و کفسازى در طراحى داخلى منزل به این مثال دقت کنید:

     قطعاً اکثر ما قدم زدن در لابى یک هتل بزرگ راتجربه کرده ایم و طرح هاى ظریف نقش بسته بر سنگ هاى کف آن نظرمان را جلب کرده است. آیا مى توانید به خاطر بیاورید که احساس شما در طول قدم زدن بر این سطح چه بوده است؟ سطح براق و درخشنده آن احتمالاً باعث شده است که از قدم زدن بر آن احساس گناه بکنید(!) اما در عین حال حس کرده اید که چیزهاى مهم و خاصى در آنجا خواهد بود. براى انتخاب کفپوش خانه باید ببینید که مى خواهید هر فضا چطور به نظر بیاید. براى مثال اگر ظاهرى گمراه کننده براى هال اصلى خانه در ابتداى ورودى برایتان مهم است موزاییک هاى شیشه اى سیاه و طلایى به خوبى این حقه را کارساز خواهد کرد. اما اگر به دنبال فضایى باارزش و اشرافى هستید فرش هاى گسترده به خوبى این نیاز را برآورده خواهد کرد.

     نکته مهم دیگر شناختن روحیه هر فضاست به این صورت که باید فضاهاى مختلف خانه خود را به خوبى بررسى کنید. اتاق فرزند شما مى تواند با کمدهاى مناسب با ارتفاعى حساب شده جامدادى هاى زیبا و مجسمه هاى ریز و درشتى که از سقف آویزان شده اند و سقف اتاق را پایین تر جلوه مى دهند مبله شود. روتختى هایى با طرح هایى هماهنگ با سایر رنگ هاى استفاده شده در اتاق را نیز از یاد نبرید.

طراحی داخلی بیمارستان

    زمانى که مى خواهید براى دکوراسیون منزل خود اقدام کنید، باید معنى و اثر هر رنگ را به خوبى بدانید، اما این نکته را فراموش نکنید که باید در استفاده از هر رنگ در سطحى وسیع (مثلاً رنگ کردن تمام ۴ دیوار یک اتاق با قرمزى درخشان) بسیار محتاط باشید. بیشتر اوقات چنین طرز استفاده اى آنها را بیشتر به یک محرک تبدیل خواهد کرد.

معناى هر رنگ:

    رنگهاى گرم: شامل رنگهاى زرد، نارنجى و قرمز مى باشد که تقریباً اثراتى مشابه دارند. زرد و قرمز هر دو تحریک کننده سیستم عصبى هستند. هر سه باعث مى شوند که اشیاى بزرگتر و نزدیکتر به نظر بیایند. انتخاب زرد، انتخاب خوبى خواهد بود، اگر بخواهید اتاقى روشن تر و بهارى تر به نظر بیاید، همچنین انتخاب زرد براى حمامى که نور خورشید کافى نمى گیرد، یک انتخاب عالى است. نارنجى داراى بار احساسى بالایى است و همانند قرمز اشتها را تحریک مى کند. هیچ کدام از این رنگها نباید در سطح وسیع استفاده شوند. رنگهاى متضاد (مکمل) آنها به ترتیب ذکر شده: بنفش، آبى و سبز است.

    قرمز:

   از دید روانشناسی در بسیاری از افراد سبب افزایش فشار خون، ضربان قلب و انرژی می گردد. برانگیزنده احساسات و اشتها آور است، شاید به همین دلیل است که در اکثر رستوران ها و اتاق های ناهارخوری از این رنگ استفاده می شود.

نارنجی:

   تقریبا مانند رنگ قرمز گرمابخش است، اما صمیمی تر و خوشایندتر است. به طور کلی استفاده از درجات مختلف رنگ نارنجی در اتاق های نشیمن انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

زرد :

    این رنگ نیز به نوعی گرم و صمیمی است، اما در مقایسه با قرمز و نارنجی توجه بیشتری را به خود جلب می کند. به همین دلیل برای استفاده در تالارها و سالن های اجتماعات کم نور و تاریک بسیار مناسب است.

رنگهاى سرد:

 شامل رنگهاى سبز، آبى و بنفش است. هر سه این رنگها باعث مى شوند که اشیا و دیوارها دورتر به نظر بیایند. سبز پایین آورنده فشار خون، آرامش بخش و اعتدال بخش است. احساس تازگى به وجود مى آورد. مانند آبى براى بزرگتر جلوه دادن اتاق مناسب است، اما استفاده از آبى براى فضاهاى رسمى مناسب تر است. اگر از آبى در فضایى در سطحى وسیع استفاده شود، ممکن است باعث شود فضاى اتاق مرده و سرد به نظر بیاید. بنفش در بین رنگهاى سرد رنگى بسیار ملایم است و توصیه مى شود تنها در کنار رنگ متضاد (مکمل) آن یعنى زرد استفاده شود.

کمد دیواری اتاق خواب

آبی :

   احساس آرامش و آسودگی خاطر را به همراه دارد و طبعیتا برای اتاق خواب رنگ مناسبی خواهد بود. از آنجائیکه رنگ آبی اشتها را کم می کند – شاید به این دلیل که تعداد اندکی غذا به رنگ آبی وجود دارد – برای اتاق غذاخوری انتخاب مناسبی نیست، مگر اینکه در رژیم غذایی باشید!!

سبز :

   رنگ آرامش بخش دیگری است که نسبت به آبی از پویایی بیشتری برخوردار است. به طور کلی رنگ سبز کمرنگ، برای اتاق های خواب و نشیمن مناسب است. از آنجاکه بسیاری از غذاها سبز رنگ هستند، سبز متوسط یا نرمال برای آشپزخانه و اتاق های غذاخوری انتخاب خوبی است. از طرف دیگر به دلیل آرامش بخش بودن، رنگ سبز را در بیمارستان ها، محل های کار و مدارس به کار می برند.

   بنفش :

   رنگی فریبنده است، از دیدگاه روانشناسی بسیاری از افراد بزرگسال علاقه چندانی به این رنگ ندارند. در مقابل، کودکان اشتیاق بسیاری نسبت به رنگ بنفش دارند، به طوریکه به آسانی می توان این رنگ را در اتاق های کودکان و سالن های مخصوص بازی آنها مورد استفاده قرار داد.

رنگهای خنثی:

   قهوه ای تیره تداعی کننده مردانگی و قهوه ای روشن نشانه گرما و زنانگی است ،قهوه ای قرمز مناسب و هماهنگ با غذا. این رنگها ی خنثی برای رو میزی مناسب می باشند زیرا رنگ غذا را بهتر جلوه می دهند.از دیگر فوائد این رنگها کار برد آنها در انواع پرده می باشد، پرده ای به این رنگ در اماکن عمومی زیبا جلوه می کند ودارای قابلیت انطباق است .زیراحالت اتاق را فقط با تغییر درجه رنگ تغییر می دهد.

طراحی اپن آشپزخانه مدرن

 هلویی:

   از رنگهای جدیدی است که به تازگی مشهور شده ، از خانواده سرخ سفالین است بیشتر در رابطه با خانمها بوده وایجاد صمیمیت می نماید .درترکیب با آبی سیر ،سیاه یاسفید ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می کند و حالت لطیف وزنانگی شدیدی را نمایان می سازد .

 سفید:

    تاثیر شدید رنگ سفیدزمانی است که با رنگهای دیگر هماهنگی ایجادکند برای کار برد در زمینه بسیار خوب عمل می کند اما برای دیوارایده آل نیست چون درخشش آن در طولانی مدت چشم را خسته می کند . استفاده از رنگ سفید در رستورانهای Fast  Food مناسب است چون حداکثر صرفه جویی از زمان در این مکان ها بکار  می رود،دیوارهای سفید در اینگونه رستورانها درخشش مناسبی پدید می آورد و محیط رستوران را پاکیزه جلوه می دهد . گرچه رنگ سفید برای رو میزی مرسوم شده اما کار برد  این رنگ برای رومیزی انتخاب خوبی نمی باشد زیرا سفید اغلب خنثی کننده رنگ غذاو وسایل روی میز  می باشد . رومیزی های سفید در رستورانهای نور گیر درخشش زیادی ایجاد می کند و باعث خستگی چشم می شود .

سیاه:

   سیاه دارای معنی ذهنی منفی است . تداعی کننده غم و عزاداری است . اما در ترکیب مناسبی با رنگهای دیگر می تواند خیلی شیک باشد .سیاه باسفید خیلی هماهنگی دارد ضمن اینکه با هم تضاد دارند ترکیب کلاسیکی بوجود می آورند .سیاه رنگ مناسبی برای زمینه نمی باشد البته در کلوپ های شبانه یا درترکیب با رنگهای روشن می تواند رنگ زمینه مناسبی را پدید آورد .

طلایی:

  به ظاهر شبیه زرد است تاثیر گرمایی آن به نحوی است که می توانددر موازنه یا خنثی کردن رنگهای سرد موثر باشد بدین ترتیب که حالت سردی سنگ به کمک رنگ طلایی خنثی می شود یا چوب که بطور طبیعی قدری تیره است  به کمک این رنگ درخشان و روشن می گردد .تاکنون رنگ طلایی با ثروت وقدرت مرتبط بوده و از معدود رنگهایی است که پیوسته مورد توجه بوده و زمان روی آن اثر نگذاشته و هیچ گاه قدیمی نشده .

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *