خدمات شرکت رامسین

ساخت و ساز واحد مسکونی ، تجاری و مشارکت در ساخت

مشارکت-در-ساخت-و-ساز

فهرست مطالب

ساخت-و-ساز-واحد-مسکونی-و-ساخت-ویلا

مشارکت در ساخت و ساز مسکونی، اداری، تجاری و ویلا سازی

 

 

دکوراسیون داخلی رامسین: در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی شرکت طراحی و معماری رامسین با سابقه درخشانی در زمینه ساخت و ساز واحدهای مسکونی، تجاری و مشارکت در ساخت  واحدهای مسکونی، تجاری و طراحی ویلا، شما را با قرارداد مشارکت در ساخت بیشتر آشنا کنیم.

 

قرارداد مشارکت، قراردادی است که در حوزه پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه‌های تجاری و مسکونی بین دو طرف معامله تنظیم و منعقد می‌شود. در این نوع قراردادهای مشارکتی در ساخت و ساز پروژه، نکات بسیار مهمی به لحاظ حقوقی و قانونی مطرح شده است.

 

هنگامی که مالک یک زمین تصمیم می گیرد یک یا چند واحد مسکونی یا تجاری در زمین خود بسازد ولی بودجه کافی برای این منظور ندارد، از قراردادهای مشارکت در ساخت استفاده می‌ کند. به واسطه این قرارداد، او از خدمات یک شرکت پیمانکاری و ساخت و ساز استفاده کرده تا طرح خود را اجرا نماید و در نهایت، طبق قرارداد، بخش یا درصدی از پروژه به سازنده تعلق خواهد گرفت.

 

ساخت-ویلا-استخر-محوطه-سازی

 

قراردادهای مشارکت در ساخت و ساز تنها به جنبه‌های مالی یک پروژه مربوط نمی شود.

بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری که در پروژه‌های ساخت و ساز به صورت مشارکتی فعالیت می کنند، در حقیقت به طور مستقیم با صاحب زمین یا صاحب یک ملک قدیمی در ارتباط هستند.

دو طرفی که در یک قرارداد مشارکتی رو به روی یکدیگر قرار می‌گیرند، مالک زمین یا ساختمان و شرکت پیمانکاری است. این قراردادها بسیار اهمیت دارند، بنابراین لازم است پیرامون نحوه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و نکات مهم آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

محوطه سازی ویلا

مشارکت در ساخت یک ایده تقریباً مقرون به صرفه برای پروژه‌های ساخت و ساز به صورت مشارکتی است. برای مثال شما یک ملک قدیمی دارید و می‌خواهید آن را تخریب کرده و به جای آن آپارتمان‌های نوساز به صورت چند واحدی با نمایی بسیار زیبا بسازید. هدف شما از اجرای این ساخت و ساز، تبدیل بافت فرسوده ساختمان قدیمی خود به بافت نوساز است و از طرفی تصمیم دارید چند واحد از آپارتمان‌های خود را در آینده اجاره بدهید و از آن یک منبع درآمدزا بسازید.

 

مشارکت-در-ساخت-ویلا-حیاط-ویلا-درخت

 

به این ترتیب شما برنامه‌ ریزی اولیه را برای ساخت یک پروژه مسکونی جدید ارائه کرده‌اید، اما مشکل اصلی این است که شما تخصص ساخت و ساز ندارید و به مراحل قانونی پروانه ساخت و سایر موارد نیز تسلط ندارید؛ از طرفی دیگر بودجه کافی برای کامل کردن پروژه از صفر تا صد را نیز در اختیار ندارید، بنابراین یک قرارداد مشارکت در ساخت برای شما بهترین راهکار خواهد بود.

زمانی که یک شرکت پیمانکاری یا یک فرد باتجربه در حوزه ساخت و ساز را به عنوان طرف معامله خود برای مشارکت در ساخت انتخاب می‌ کنید در حقیقت، تمام پروژه ساخت مجتمع مسکونی نوساز را به او واگذار کرده اید و او وظیفه دارد از صفر تا صد پروژه را طراحی و اجرا نماید.

در برخی موارد مالک به صورت درصدی از سود نهایی پروژه با او شریک می‌شود. توصیه ما چنین قراردادی است. زیرا این همان قراردادی است که به نفع شما خواهد بود.

مشارکت در ساخت چه مزایایی دارد؟

قراردادهای مشارکت در ساخت، بهترین، ساده‌ترین و سریع‌ ترین راهکار برای نوسازی ساختمان‌های قدیمی و زیباسازی محله‌های قدیمی شناخته می‌شوند.

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی اجرا می‌شوند به راحتی می‌توانند ساختمان‌های قدیمی را به نوساز تبدیل کنند؛ دقیقاً همان ساختمان‌هایی که استانداردهای مقاومت در برابر زمین لرزه و استحکام سازه برای آن‌ها رعایت می‌شود.

 با گسترش پروژه‌های نوسازی ساختمان‌ها از طریق پروژه‌های مشارکتی، زیبایی ساختمان‌ها بیشتر خواهد شد؛ بنابراین شرایط زندگی برای خانواده‌ها نیز در بهترین وضعیت قرار می‌گیرد.

سهولت در عقد قرارداد مشارکت در ساخت، به تدریج، خانه‌های قدیمی و کلنگی را به پروژه‌های نوساز تبدیل می‌کند؛ به این ترتیب، بسیاری از مشکلات شهری از این بابت برطرف می‌ شود.

زمانی که پروژه‌های نوسازی بیشتر انجام شوند، ارزش یک ملک بیشتر خواهد شد که این خود، یک سرمایه مالی برای آینده است.

پروژه‌های مشارکتی در ساخت و ساز موجب صرفه‌جویی در وقت انرژی و بودجه مالی صاحب ملک می‌شود. شرکت‌های متخصص در این زمینه با تسلط کافی بر مراحل ساخت و ساز، پروژه را به بهترین شکل به پایان می‌رسانند. صرفه‌جویی در هزینه‌ها شامل مصرف انرژی و هزینه خرید لوازم و مصالح اولیه است.

انواع خدمات شرکت معماری و دکوراسیون رامسین شامل: بازسازی منزل، دکوراسیون منزل، ساخت ویلا ، بازسازی ویلا، دکوراسیون اداری، و کلیه کارهای مربوط به ساختمان می باشد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *