خدمات شرکت رامسین

در دکوراسیون داخلی چه رنگی انتخاب کنیم؟

اتاق نشیمن سنتی

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی رامسین: همواره رنگ برای هر یک از ما ذهنیتی زیبا داشته است. به همین خاطر است که از بین همه رنگها، طبیعت ما بیشتر رنگهای زنده را دوست دارد. رنگ می تواند فضایی را جلب توجه کند و نظر بیننده ای را سمت خویش فرا بخواند.

شاید یکی از رازهای نهفته هر انسانی این علاقه وافر به رنگ و در پی آن به طبیعت باشد. و تا به حال نیز کشف نشده است که سرچشمه این علاقه کجاست و از چه نیرویی الهام می گیرد.

حتما متوجه شده اید که چه قدر دوست دارید صبح که از خواب بیدار می شوید در یک طبیعت پر گل و گیاه یا لااقل در یک محیط پر انرژی با رنگهای شاد و سرزنده چشم بگشایید و روز خود را با چنین مشاهداتی آغاز کنید.

در حقیقت رنگها می توانند به خوبی یک فضای طبیعی و زیبا را برای شما خلق کنند. به شرطی که به درستی آنها را استفاده کنیم و از نظر روانشناسی تاثیرات آنها را بدانیم.

به طور طبیعی اکثر ما بارنگ های خاموش و خنثی در فضای زندگی تا حدودی آشنا هستیم. اما عمده ترین نقطه ضعفی که نداریم جسارت است! گاهی اوقات لازم است نه تنها در انتخاب رنگها بلکه در خیلی از انتخاب هایی که جبری بر ما حاکم نیست و اختیاری است،

 

اگر اﯾن رنگ ھا را در ترکیبی  مناسب به کار بگیرید اﯾن جسارت بی پاداش نیست و نتیجه آن می تواند فضایی درخشان، زیبا و فوق العاده را برای شما ایجاد کند.

دکوراسیون اتاق خواب، رنگ ھا و طرح ھای آن

اما پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای فضای منزل به سلیقه خود نیز توجه کنید زﯾرا برای بسیاری از افراد زندگی در چنین فضاھای رنگینی برای مدت زیاد ممکن است کسل کننده و خسته کننده باشد.

برای دانستن رنگ مورد علاقه خودتان کافی است سراغ کمد لباس بروید. در کمد، رنگ های متنوعی مشاهده خواهید کرد که بی شک تمام آن از جمله رنگ های مورد علاقه شماست.

توجه کنید که اگر کمد لباس شما از رنگ ھای بژ، کرم، قھوه ای و سیاه و سفید است و ﯾا از ساﯾر رنگ ھای خنثی و ملاﯾم به فکر استفاده از رنگ های زنده نباشید!

زیرا دکوراتورها معتقد هستند که استفاده از این رنگها در فضا باعث می شود که افراد ساکن در این محیط خسته شوند و فضا برایشان کسل کننده باشد.

در مقابل بر این باور هستند که اگر رنگ مورد علاقه شما از بین رنگ های شاد مثل قرمز، نارنجی و بنفش باشد می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و بی شک یک فضای شاد و سرزنده خلق می کنید.

رنگ ھای زنده دارای وﯾژگی ھای منحصر به فردی ھستند. آنها می توانند قاطبه یک جریان رنگی و خسته کننده را با چند قوطی رنگ بشکنند!

معمولا فضاھاﯾی که با رنگ ھای زنده سامان داده می شوند به نور بیشتری نیاز دارند. البته در روز نور طبیعی خورشید کافی است ولی در شب نیز می توانید از نور چراغ های هالوژن استفاده کنید.

رنگ ھای زنده گرم جذاب ترﯾن رنگ ھا در اﯾن گروه ھستند. سرخابی، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم ترﯾن رنگ ھای اﯾن پالت رنگی ھستند که در کنار  همدیگر ﯾا ھر ﯾک به تنھاﯾی ھمراه با سیاه چنان پرانرژی ھستند که احساس واقعی از ھیجان را در بیننده زنده می کنند.

نکاتی در مورد اتاق خواب آسيايی

شاید برای شما جالب باشد که اﯾن رنگ ھا حتی رنگهای تیره رانیز تحت الشعاع قرار دهند. می دھند و سیاه در حقیقت ھمچون قابی اﯾن رنگ ھا را که از خودش قوی تر ھستند در بر خواهد گرفت.  چنان که در کمتر رنگی چنین وﯾژگی وجود دارد. اﯾن رنگ ھای گرم و تند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زﯾبا خواھند بود آن ھم با نماﯾی تمیز که حس پاکی و طراوت را به بیننده القا می کند. در حالی که کمی رنگ طلاﯾی جذابیت اﯾن ترکیب را دوچندان خواھد کرد. حضور تزئینات فلزی مانند طلا و نقر بر درخشش و زﯾباﯾی رنگ ھای اﯾن پالت خواهد افزود.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *