خدمات شرکت رامسین

داشتن یک آشپزخانه ایده آل

WhatsApp-Image-2020-05-12-at-12.10.44-PM

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: آشپزخانه در میان  دیگر فضاھای  خانه  بیشترﯾن  استفاده  را پس  از اتاق نشیمن دارد و در قلمرو خانم خانه است. این فضا علاوه  بر رفع  نیازھای  تغذیه به  لحاظ  روانشناسی  نیز می بایست محیطی  مطبوع  و دلنشین  باشد.

فضای دکوراسیون آشپزخانه فقط محل کار و پخت و پز نیست بلکه در برخی مواقع اعضای خانواده در این مکان دور هم جمع  می شوند و راجع به تصمیات آینده همفکری می کنند. پس باید ضمن  آرام  بخش  بودن  نباﯾد ﯾکنواخت  به نظر برسد.  با انتخاب رنگی مطلوب، بافت  و جنس  اجزای  آن  می  توان  به  مقدار  قابل  توجھی  از خستگی  چشم  در آن  کم  کرد و آشپزخانه  را به  محیطی  دل چسب  برای  فعالیت  و جلسات خانواده تبدﯾل  نمود. ارتباط  بین  اجزا و وساﯾل  موجود در آشپزخانه  به  محیط  آن  وحدت  می  بخشد.

تنوع رنگ در محیط آشپزخانه

سعی کنید در دکوراسیون آشپزخانه از ﯾک  ﯾا دو رنگ  ھماھنگ  و نزدﯾک  به  هم استفاده کنید و از دو رنگ  دﯾگر را که  دارای  تضاد بیشتری  ھستند برای ایجاد تنوع بهره بگیرید. رنگ ھای  روشن  و گرم  محیط آشپزخانه  را بزرگتر نشان  می  دھد. از طرفی رنگ ھای  درخشان توجه بیشتری به  خود جلب  می  کنند و در این میان رنگ ھای  سرد و عمیق  محیط آشپزخانه را جمع  و جورتر نشان می دهد. و البته رنگ ھای  تیره  غم  انگیز  و رنگ ھای روشن  شادی بخش  ھستند.

 در صورت  تمرکز رنگی که  برای  تنوع  انتخاب  شده  است  آن  محل  با اھمیت  می  شود و مورد توجه  دﯾگران  قرار می گیرد.

سبک مینیمال در خانه

ظرفشویی بیشترین استفاده را در محیط آشپزخانه دارد. پس بھتر است  از اتاق  نشیمن ﯾا غذاخوری  به  اﯾن  فضا دﯾد وجود نداشته  باشد.  فقط به این نکته توجه کنید اگر  ﯾک  ﯾا دو سمت  آشپزخانه  ( به  اتاق  نشیمن  ﯾا ھال  باز باشد ) می  توان  با استفاده  از وساﯾل  تزﯾینی  روی  بخشی  از پیشخوان، نظر  افراد را از داخل  آشپزخانه  به  آن  منعطف  نمود. توصیه می کنیم حتما نقطه سطح کانونی فضای آشپزخانه را پیدا کنید.

آشپزخانه به  سه  نوع  روشنایی  نیاز دارد:

روشناﯾی  عمومی  برای  فضا که  از طرﯾق  لامپ  سقفی  تأمین  می  شود. از لامپ ی  مھتابی  ضعیف  استفاده  می  شود. اﯾن  روشناﯾی  به ً – روشناﯾی  در زﯾر کابینت ھای  فوقانی  برای  سطح  کار مورد استفاده، که  معمولا ھا وﯾژه  در آشپزخانه  ھای  بزرگ  ضروری  است.

نور موضعی  بر روی  ظرفشوﯾی  ﯾا پیشخوان  آشپزخانه  که  از طرﯾق  لامپ ھای  سقفی  ﯾا دﯾواری  تأمین  می  شود.

اﯾن  فضا به  عنوان  محل  کار و فعالیت، و نه  استراحت ، مطرح  است ، ضمن  آرامش  بخش   نباﯾد ﯾکنواخت  باشد. با اﯾجاد تنوع  مطلوب  در رنگ، بودن  بافت  و جنس  اجزای  آن  به  صورتی  ھدفمند می  توان  به  میزان  قابل  توجھی  از خستگی ر آن  کم  کرد و آشپزخانه  را به  محیطی  مشوق  برای   چشم  فعالیت  تبدﯾل  نمود.

نکاتی  برای  بھترﯾن  استفاده  از آشپزخانه:

پیشنهاد می کنیم کابینت ھای  فوقانی  را تا سقف  ادامه  دھید تا از طبقات  آخر کمدھای  فوقانی  نیز استفاده کنید و همچنین از ظرف  زباله  چند محفظه  ای  استفاده کنید! و نکته دیگر اینکه از چھار پاﯾه  ھایی  در اندازه  ھای  مختلف  می  توان  برای  استفاده  کنید.

طراحی داخلی یک علم نه یک شغل!

.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *