خدمات شرکت رامسین

انتخاب کابینت آشپزخانه | راهنمای کامل انتخاب مناسب کابینت

فهرست مطالب

انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب در طراحی دکوراسیون آشپزحانه بسیار مهم است.در این مطلب میخواهیم درباره کابینت آشپزخانه باشما صحبت کنیم. 

در گذشته اغلب کابینت ها را از جنس چوب یا فلز می ساختند، ولی امروزه تنوع زیادی در متریال و مدل کابینت در بازار موجود است. این المان ها در طرح و رنگ و سایز های متفاوت ساخته می شود.

به صورت کلی انواع کابینت به دو صورت کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند و همه مدل ها در این دو گروه جای میگیرند. ساختار کابینت در هر دو سبک از دو بخش “بدنه کابینت و درب کابینت” تشکیل می شود. بدنه کابینت در همه سبک های کابینت یکسان می باشد، اما نوع درب کابینت متفاوت می باشد. جنس درب کابینت در تمامی مدل ها از دو قسمت ورق خام و روکش ساخته می شود.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه هایگلاس(High Glass)

کابینت‌های هایگلاس  گونه‌ای متفاوت از ام‌دی‌اف‌ها هستند که بسیار زیبا و شیک می باشد و با سطحی براق جلوه خاصی در آشپزخانه ایجاد می کند. کابینت هایگلاس به دلیل مدرن‌تر بودن، زیبایی، مقاومت و دوام از کابینت‌های ام دی اف گران‌تر است. کابینت های آشپزخانه هایگلاس از جنس ورق های “های گلاس” ساخته شده که ظاهری براق، شفاف و شیشه ای شکل دارد.

روکش کابینت هایگلاس که از جنس اکریلیک می باشد، نوعی پلاستیک مصنوعی و با کیفیت بالا است. کابینت های اکریلیک دارای براقیت عالی، مناسب آشپزخانه های سبک مدرن است.

کابینت هایگلاس

کابینت های آشپزخانه پی وی سی(PVC)

کابینت های آشپزخانه پی وی سی از جنس پلاستیک فشرده است. کابینت pvc ضد آب بوده و همچنین این نوع کابینت دارای طول عمر بالایی می باشد و در برابر مواد قلیایی و اسیدی از مقاومت بالایی برخوردار دار است.

شش راهکار برای تغییر دکوراسیون اتاق

از دیگر ویژگی این نوع کابینت وزن سبک، حمل و نقل و نصب راحت آن می باشد. ورق های کابینت پی وی سی را با ضخامت های مختلف به دو صورت مات و هایگلاس تولید می کنند.

مزایای کابینت پی وی سی تمیز کردن و مراقبت آسان، مقاوم در برابر حرارت، مقاوم در برابر آب و رطوبت، پوسیدگی و زنگ زدگی نیز ندارد.

معایب کابینت پی وی سی محدود در طرح و رنگ، هزینه نسبتآ بالایی دارد، بدلیل استفاده از پلاستیک تجزیه ناپذیر است.

کابینت PVC

کابینت های آشپزخانه ام دی اف (MDF)

mdf مخفف واژه Medium density fiberboard نوعی تخته فیبری است که آن را با استفاده از متریال های مختلف روکش می‌کنند .
مغزی این ورق‌های فیبری از جنس mdf خام و روکش ملامینه می‌باشد، که این روکش آن را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند. در صورتی که روکش ام دی اف دچار مشکل شود، آب به داخل ورق کابینت نفوذ می کند و باعث خرابی کابینت می شود.

ورق‌های ام دی اف در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود.
توصیه ما برای استفاده در آشپزخانه‌های معمولی استفاده از ام دی اف سبک است.
مزیت ام دی اف سبک نسبت به سنگین‌وزن کمتر و قیمت ارزان‌تر آن می‌باشد.
ام دی اف های سنگین بیشتر برای ساخت قفسه‌های صنعتی و تحمل وزن‌های سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد.
از دیگر کاربردهای ام دی اف سبک می‌توان به عایق صدا و ساخت سازه‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی اشاره کرد.

کابینت MDF

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران از متریال “ممبران” ساخته شده است. ممبران یا وکیوم نوعی روکش pvc است که بر روی مغزی هایی با جنس مختلف مانند: mdf، چوب یا نئوپان می تواند کشیده شود.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک| خانه‌های کوچک لاکچری

کابینت ممبران یکی از پیچیده ترین کابینت ها در ساخت است. این کابینت مراحل زیادی را طی می کند تا از ورق خام به کابینت تمام شده در آشپزخانه شما تبدیل شود. 

کابینت ممبران یکی از لوکس ترین و جذاب ترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب می آید. رنگ پرطرفدار این سبک کابینت معمولآ سفید است، زیرا باعث ایجاد فضایی کلاسیک می شود. از اونجایی که معروف ترین مدل کابینت ممبران ، ممبران کلاسیک است. انتخاب کابینت ممبران برای دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب است.

کابینت ممبران

نتیجه گیری …

آشپزخانه توسط کابینت بندی جلوه و جذابیت خاص خود را پیدا می کند. همین عمر باعث نگرانی طراحان در انتخاب کابینت شده است. در این نوشته نکات کلیدی و بسیار مهم برای داشتن انتخاب درست ارائه شده که بتوانید ایده مناسب داشته باشید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *